De landinrichting dienst betrekt Villa Luchtenburg aan de gelijknamige weg in Tholen.

Het pand is in 1889 gebouwd door C.A.H. Waghto. Gedurende tien jaar wordt het karakteristieke huis gehuurd door voor de begeleiding van de vijf ruilverkavelingsblokken

St.Philipsland, St-Annaland, Stavenisse, Poortvliet en Oud-Vossemeer. "De landinrichtingscommisies houden er vergaderingen , er worden stukken ter visie gelegd en er komen spreekuren", zegt secretaris Ir. B.A.M. Holtslag.

Voor landbouwer W.H. van Gorsel en zijn vrouw werd het pand te groot. Zij zijn verhuisd naar een nieuwe woning aan de Luchtenburgseweg. De verhuur voor tijdelijke huisvesting van de landinrichtingsdienst bleek een goede oplossing om het pand te blijven benutten. De bedrijfsgebouwen blijft Van Gorsel zelf gebruiken.

Het pand biedt goede parkeermogelijkheden voor de landinrichtingsdienst. Overigens denkt ir. Holtslag niet dat er een permanente kantoorbezetting zal komen. "het zal wel plezierig zijn als we niet steeds alle papieren uit Goes mee moeten nemen. Verder zullen ook technici van de Heidemij van het kantoor gebruik maken. Die maken nu het bestek voor het blok St-Philipsland, dat in 1995/96 uitgevoerd kan worden. De schattingen daar zijn achter de rug.

De wenszitting voor ruilen van gronden staat op het programma. Daarna komt St-Annaland aan de beurt.

bar
Friday the 22nd - - Powered by HostAfford